Veelgestelde vragen

In de wereld van verzekeringen, hypotheken en anderen financiële producten bestaat veel vakjargon. Wij vinden het belangrijk dat jij begrijpt wat wij bedoelen of wat de voorwaarden zijn. Behalve een zo makkelijk mogelijke uitleg, daarom ook antwoord op veelgestelde vragen. Wordt jouw vraag niet beantwoord? Neem dan contact met ons op.

You Sure KlantenPortal

In jouw KlantenPortal vind je een overzicht van al je verzekeringen en de bijbehorende documenten. Je kan hier ook je persoonlijke gegevens wijzigen. Bijvoorbeeld je telefoon- en bankrekeningnummer. Verder kan je in je KlantenPortal een schade melden en bewijs daarvan uploaden. Daarbij zie je ook de voortgang van je schademelding.

Je kan jouw KlantenPortal eenvoudig activeren via deze link. Maak een gebruikersnaam en wachtwoord aan en koppel deze aan je e-mailadres. Vul je persoonlijke gegevens in en maak je account aan. Wij zorgen dat jouw account wordt gekoppeld aan je dossier.

Check of je jouw gebruikersnaam en wachtwoord goed hebt ingevuld. Ben je jouw wachtwoord of gebruikersnaam vergeten? Dan kan je deze gemakkelijk opvragen. Mocht je er toch niet uitkomen, stuur dan een e-mail naar info@yousure.nl.

Privé verzekeringen

Ja. In Nederland is iedere motorrijtuigeigenaar verplicht om zijn of haar motorrijtuig te verzekeren. Minimaal een Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA).

Veel verzekeraars bieden een korting op de premie bij een reeks aan schadevrije jaren. De hoogte van de korting hangt af van het aantal schadevrije jaren. Hoe meer jaren, hoe hoger de korting. Hoe weten wij hoe veel schadevrije jaren je hebt? Dat wordt landelijk opgeslagen in een database. Wij kunnen dus controleren of het aantal schadevrije jaren dat je hebt doorgegeven, overeenkomt met deze database. Nadat je jouw verzekering hebt opgezegd, ontvang je ook een bonus/malus-verklaring met daarin hoe veel schadevrije jaren je hebt opgebouwd. De korting op de premie kan je ook kwijtraken. Dat gebeurt wanneer je een schadeclaim indient. Hierdoor kan jouw korting worden verlaagd of weggenomen. Bij kleine schades kan je ervoor kiezen om het uit je eigen zak te betalen zonder je verzekering aan te spreken. Dan behoud je jouw schadevrije jaren en de opgebouwde korting.

Je hebt een nieuwe auto gekocht en doet je oude weg. Dan heb je een nieuwe verzekering nodig voor je nieuwe auto en zeg je de verzekering van je oude auto op. Voordat je met je nieuwe auto wegrijdt bij de dealer, moet je verzekering zijn geregeld. Dit kan op twee manieren:

1.    Bel ons op het moment dat je jouw nieuwe auto afhaalt. Wij zetten meteen je autoverzekering over en zorgen dat de gegevens zijn aangepast zodra jij wegrijdt bij de dealer.

2.    Haal je jouw nieuwe auto op buiten onze openingstijden? Dan kan je een voorlopige dekking aanvragen via dit contactformulier. Deze voorlopige dekking is zeven dagen geldig. Zo heb jij voldoende tijd om ons op de eerst volgende werkdag te bellen om de verzekering te regelen.

Vergeet bij het verkopen van je auto niet om jouw autoverzekering op te zeggen. Dit kan in jouw You Sure KlantenPortal. Het is belangrijk dat je jouw vrijwaringsdocument uploadt als bewijs van verkoop.

Met een inboedelverzekering verzeker je alles wat er in je huis staat en wat je kan meenemen tijdens een verhuizing. Bijvoorbeeld je bank, tafel en andere meubels. Met een opstalverzekering verzeker je jouw huis en alles wat vast zit. Zoals de muren, badkamer en keuken. Dit pak je namelijk niet op bij een verhuizing. Het is onderdeel van je huis.

Een glasverzekering is nooit verplicht, maar kan wel handig zijn. Zeker als glas niet (goed) is meeverzekerd met je opstalverzekering. Dan heb je een aanvullende glasverzekering nodig. Weet je niet zeker of het is meeverzekerd? Bekijk je polisvoorwaarden of neem contact met ons op.

Welke verzekering je nodig hebt als je op reis gaat is helemaal aan jou en wat je gaat doen. Het afsluiten van een reisverzekering is namelijk niet verplicht. Met een reisverzekering verzeker jij je tegen grote financiële tegenvallers voor of tijdens je reis. De ene reis is risicovoller dan de ander. Je kan je reisverzekering zo uitgebreid afsluiten als je zelf wilt.

Een doorlopende reisverzekering is ook geldig tijdens vakanties in Nederland. Een dagje weg in eigen land valt buiten de dekking. Maar een doorlopende reisverzekering is niet altijd nodig voor een Hollandse vakantie. Er is namelijk veel overlap tussen een reisverzekering en andere verzekeringen die je misschien al hebt afgesloten. Zo vallen medische kosten binnen je zorgverzekering en beschadigingen tijdens je reis kunnen gedekt zijn via bijvoorbeeld een apparatuurverzekering. Blijf je altijd in Nederland voor jouw vakantie? Laten we samen kijken of je echt wel een reisverzekering nodig hebt.

Zakelijke verzekeringen

Wij geven je graag advies. Neem contact met ons op en onze adviseurs staan voor je klaar om samen te kijken naar jouw situatie, wensen en behoeften. Bel voor een afspraak met 085 489 17 75.

Welke verzekeringen jouw bedrijf nodig heeft, is afhankelijk van de branche, bedrijfsgrootte en risico’s. Er zijn verzekeringen voor jezelf, je medewerkers en je bedrijf. Laten we samen kijken welke verzekeringen bij jouw situatie, wensen en behoefte passen. Wij geven je graag advies.

Een cyberverzekering is niet verplicht. Maar met de toenemende cybercriminaliteit is het verstandig om dit risico te verzekeren. Uit onderzoek blijkt dat in 2021 maar liefst 57% van de organisaties in Nederland te maken had met een vorm van cybercriminaliteit. Toch geeft 95% van de bedrijven aan niet goed voorbereid te zijn op misdaden van cybercriminelen. Terwijl de financiële schade flink op kan lopen. Wij geven je graag advies hoe jij je kan verzekeren en het risico op cybercriminaliteit kan verlagen.

Praktische informatie

Je kan op verschillende manieren een schade te melden. Bijvoorbeeld via je You Sure KlantenPortal in te vullen. Zorg dat je voldoende documentatie bij de hand hebt. Je kan ook dit contactformulier naar ons toe sturen.​​

Dat is afhankelijk van je verzekering. Soms heb je vrije keuze in je schadebehandelaar en andere verzekeraars werken samen met bepaalde partijen. De voorwaarden voor schadeherstel staan in de polisvoorwaarden van je verzekering. Staan hier geen restricties of voorwaarden? Dan kan je zelf kiezen waar je de schade laat repareren. Houd er wel rekening mee dat dit een legitiem bedrijf is. Je hebt een factuur nodig om de schade in te dienen. Kom je er niet uit? Je mag ons ook altijd bellen voor hulp op 085 489 17 75.

Je kan via je You Sure KlantenPortal jouw persoonlijke gegevens wijzigen. Denk aan je adres en rekeningnummer. Het is niet mogelijk om online zelf de dekking van je verzekering te wijzigen. Neem hiervoor contact met ons op via 085 489 17 75.

Je kan gemakkelijk zelf je gegevens wijzigen in jouw You Sure KlantenPortal. Wil je jouw wijziging liever telefonisch doorgeven? Neem dan contact met ons op via 085 489 17 75.

Absoluut! Wij hanteren alle regels volgens de wettelijke bepalingen en voorschriften van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en de Wet Autoriteit Persoonsgegevens (AVG). Bovendien delen wij jouw gegevens nooit met derden.

Ben je nu ergens anders verzekerd en wil je overstappen naar ons? Dan kan dat gemakkelijk en snel met onze overstapservice. Wij regelen het voor je.

Wij wensen je heel veel sterkte in deze moeilijke periode. Het overlijden van een dierbare is enorm ingrijpend. Wij helpen je graag bij het regelen van alle verzekeringszaken. Vul dit formulier in om het overlijden te melden. Wij regelen het daarna voor je.

Postex is onze postverwerkingsservice. Zij zorgen ervoor dat al jouw polissen, facturen en andere post goed en veilig aankomen. Heb je een brief met code ontvangen? Deze code kan je hier invoeren.

Geldzaken

Je betaalt je premie via een automatische incasso. Dat betekent dat wij gemachtigd zijn om iedere maand, ieder kwartaal of jaar je premie automatisch van je rekening af te schrijven. Kan je onverhoopt de afschrijving niet betalen? Of herken je het bedrag niet? Dan kan je dit altijd laten terugstorten door de bank. Je hebt altijd de controle over je eigen geld. Let wel op dat alle premies betaald moeten worden zolang de verzekering loopt. Lukt het je tijdelijk niet om je premie te betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Het kan gebeuren dat je de premie van jouw verzekeringen of hypotheek (tijdelijk) niet kan betalen. Door bijvoorbeeld een daling van inkomen of een onverwachte grote kostenpost. De reden is voor ons niet belangrijk. Wij willen vooral niet dat je door een betalingsachterstand verder in de problemen komt. Lees er hier meer over.

De hoogte van je hypotheek is afhankelijk van je financiële situatie en stabiliteit. Na een gesprek met een hypotheekadviseur weet je precies hoeveel je kan lenen en wat dit je per maand gaat kosten. Wil je eerst nog even oriënteren? Met de You Sure HypotheekCheck krijg je een grove schatting van je mogelijkheden en heb je een idee of je jouw droomhuis kan betalen.

Je hebt een erkend en gecertificeerd taxateur nodig om je woning te laten taxeren. Alleen dan voldoet de taxatie aan de voorwaarden van de geldverstrekkers die om een taxatierapport vragen. Een taxatie regel je zelf. Dit loopt niet via ons.

Ja! Je kan bij ons terecht voor het afsluiten van een persoonlijke lening. Let op! Geld lenen kost geld. Wij werken samen met partner InnoFin voor het verstrekken van persoonlijke leningen. InnoFin is een betrouwbare partij met duidelijke voorwaarden. Zo weet je vooraf wat het onderaan de streep kost als je een persoonlijke lening afsluit.

Wij zijn You Sure

Wij adviseren je graag. Dat betekent dat onze adviseurs weten wat de voorwaarden zijn van verschillende aanbieders in Nederland. Deze kennis gebruiken wij om voor jou het beste product te vinden. Een menselijke vergelijkingstool die met je meedenkt. Wij geven altijd onafhankelijk advies. Jij maakt zelf de keuze.